sick world....

Trött jag är på att höra om alla mord som händer, och våldtäkter och mammor eller pappor som skjuter i hjäl sina barn.....

Menar på för det första tänker jag på i staden örebro om den jävla våldtäkten som höll på ett bra jävla tag eller hur länge det vara...

Kom i håg det första ja kommer ihåg var den där hemska våldtäkten på en ung tjej borta vid eurostop ...

och varför jag minns den så bra, var för jag var tillsammans  med en kille som bodde borta i baronbackarna, och han och jag var på väg till maxi... och det finns ju en en liten väg där så man slipper gå på den stora vägen, och när vi är på väg och på den där vägen ser vi två poliser med två hundar luktar längst vid bron där...

Vi visste ju inte det, men vi gick ju där dagen efter det hände, och kan tänka mig att det var på kvällen nåt det hände... Läskigt ialla fall...

Menar på stackars tjej och alla andra som blir drabbade för sånt, måste vara ritkigt hemskt, man kan ju inte bli direkt normal igen....

Jag tycker att alla tjejer ska få gå lugnt hem utan att man ska behöva bli nerslagen av nån äcklig jävla pshyk  fall, och inte behöva ligga med den eller vad en nu gör.... Men det känns som att vill man ha ett normalt liv i fortsättningen eller inte bli mördad, så gäller det att aldrig gå hem själv... och spelar ingen roll bara får en våldtäktare sitter inne, så finns det fler sjuka jävlar där ute, som tycker det är kul,  eller är bara en saddist.... eller vad man nu ska kalla dom för!

Ta en taxi vad som helst... Det gör alltid jag , tänker på mitt liv! ingen ska få äckla sig med mig........

Samma med mördare och allt.  satt och kolla på efterlyst förra onsdagen, det var så sjukt, det handlade om mordet på den här indiska tjejen som hade gift sig med en engelsk man och hade planerat smekmånaden  i kapstaden i sydafrika, och allt var bara ren fejk egentligen, han hade planerat ett mord, han gav 15000 kr till dom som skulle mörda henne...  Dom satte sig i en taxi åkte iväg sedan hoppar två män in i bilen slänger ut chauffören och sedan efter en bit mannen, och fortsätter med kvinnan, hemskt.... Hur kan man göra så...?

Sedan med den här läraren som blev styckad och hennes kroppsdelar hade lagt på olika ställen här i landet. Hemskt hemskt.....

och varför jag kom och tänka och ville skriva just om det här för att mamma läste upp i tidningen att en man i danmark , hadde skjutit sina 3 barn ! Sinnessjuk jävel!


Så därför skulle det vara intressant om ni kan komma på något svar eller bara försöka tänka er, Hur man kan göra något sånt här, vad tänker dom med, vad har dom för fel, kan det bero på någoting...... För jag kan verkligen inte sätta mig in i deras tankar varför man vill göra något sånt här....


Kramar

Kommentarer
Postat av: Erik

Jag tror att dom allra flesta brotten och morden begås p.g.a Pengar. Alltså pengar sätter en enorm press på oss människor, och många saker skulle förmodligen bli så mycket bättre utan dom. Pengar betyder ju materiel fördel, dom utan cash får ingen status (i många fall tyvärr). Dom kan bli deprimerade och därefter om dom har anlag för det kanske till och med galna av pressen utan pengar förvandlas dom till dårar utan gränser? Hur skulle världen funka utan pengar då?



Jag tror att pengar är det som bidragit till allt våld i världen, stress och kaos men tyvärr även till utveckling (därför dom forsätter att finnas). Men om alla kunnde fatta att hjälptes vi bara åt skulle vi kunna gå så mycket längre än vad vi redan gjort! Utan pengar då alltså

vi skulle alla kunna hjälpas åt att bota diverse sjukdommar som idag är obotliga mycket pg.a forskarna inte får in tillräckligt med pengar för att kunna driva forskningen frammåt! Rensa bort alla jävla utsläpp vi hittils bidragit med i världen. Utveckla "bilar" som inte skadade miljön kanske snabb tåg runt hela världen? Ja vi skulle kunna gör allt för varandra, det finns INGA gränser utan pengar då ekonomin var obetydlig!?



Utan pengar finns eller ingen anledning att, döda eller råna människor inte materielt sätt iaf.

Jag har mycket svårt att se att pengar skulle göra världen sämmre om dom inte fanns. Då tänker man hmmm men dom lata skulle inte bara dom sitta på sina arselen o inte göra ett skit för o hjälpa till? Jo kanske de men har man varit utan jobb ett tag vet man hur rastlös man blir o de e inte kul och deras barn i sin tur skulle ju få leva i en mycket sämmre värld om alla missköte sig!



Men det kommer nog falla ändå för vem vill angagera sig när man inte får nått för att angagera sig?

Varför ska t.ex Kärnfysiker utbilda sig till nått så avancerat när dom inte kan göra pengar på det?

Däremot skulle det vara betydligt smartare personer som utbildade sig då man blev det man tyckte om att göra och inte utbildade sig för att göra pengarna!

Utan pengar mindre brott!? Ja kanske, vem vet egentligen? "Detta är min personliga åsikt!"

2011-02-10 @ 21:45:36
Postat av: Emelie

Eller så är dom bara helt jävla sjuka i huvudet... och född sån..

2011-02-10 @ 21:55:43
Postat av: Erik

Ja de e klart dom är sjuka i huvet men du frågde om anledning jag gav dig en eventuell anledning till varför man kanske blir sjuk! Religion är en annan, uppväxt i rik familj utan problem eller fattig familj med problem (ops där kom pengar in igen)... Aja man kan diskutera i timmar! jag har sagt mitt!

2011-02-10 @ 22:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0